• Od: ZázrakyVědy.cz

    Z kategorie: ZAJÍMAVOSTI

    Publikováno: 12. 02. 2018 | 13:45

Jak se stát hvězdu sociálních sítí a začít vydělávat balík? Expertka radí

Monika Berry je žena, která za jeden svůj post na Instagramu inkasuje 17 000 dolarů. A učí jiné ženy, aby se také staly influencerkami, tedy ikonami internetu, které se na full time živí pouze postováním fotek, komentů a videí.

„Tenhle byznys už není o reklamách, je o influencerech,“ říká monika Berry ohledně toho, jak funguje dnešní internetový trh. Založila společnost The Influencer, která by právě měla pomáhat ženám působícím (zatím méně úspěšně) na sociálních sítích, aby se z nich staly významné influencerky.

Existují dva základní ukazatele, které vypovídají o potenciálu daného influencera. Tím prvním je pochopitelně počet followerů, tím druhým pak kolik lajků, komentů či sledování získá za jeden svůj post. „První kategorií je mikroinfluencer, tedy člověk, který má na sítích kolem 3000 fanoušků a aktivní publikum,“ říká Berry. Takový člověk může inkasovat 100 dolarů za jeden post, pokud na něm bude propagovat nějakou sponzorovanou značku.

U lidí, kteří mají 250 000 – 800 000 fanoušků už se ceny za sponzorovaný příspěvek pohybují kolem 800 dolarů za post. Pak je ta nejvyšší liga, tedy influenceři s více než milionem fanoušků, kteří už za své příspěvky inkasují 17 tisíc dolarů.

Jakmile si influencer najde jednoho dlouhodobého sponzora, zpravidla dojde k tomu, že se počet sponzorovaných příspěvků sníží. A co je vůbec nejdůležitější vlastnost, která dělá dobrého a vysoce žádaného influencera. Je to schopnost navázat se svým publikem opravdový vztah. A pak také musí stát za svými názory. Není špatné to, že propaguje nějakou značku, pokud jí sám věří a je o jejích kvalitách vnitřně přesvědčen.

Značky přitom ustupují od propagace pomocí těch nejznámějších jmen na internetu a začínají se zaměřovat na mikroinfluencery. Týká se to především menších firem a značek. Mikroinfluenceři působí svěže a jsou více uvěřitelní, než internetové celebrity.

Poslední radou je nesoustředit se jen na jeden typ sociální sítě. „Pokud zítra spadne Instagram a je to váš jediný výdělečný kanál, máte po byznyse,“ dodává Berry. Otázka je, nakolik jsou tyto rady univerzální a jestli se dá podobných počtů followerů dosáhnout i v malém českém internetovém rybníce. I tady se už ale rodí armáda celebrit sociálních sítí, která se na plný úvazek živí pouze svou prací na internetu.

DALŠÍ ČLÁNEK: